counter create hit

مطالب مرتبط:
۶ علامتی که از بیماری  قلبی خبر می دهند

۶ علامتی که از بیماری قلبی خبر می دهند

به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، اهمیت حفظ عملکرد مناسب قلب، به ویژه در غرب که یک چهارم افراد در اثر بیماری های قلبی – عروقی جان خود را از دست می دهند، بسیار زیاد است. اگرچه بدون تکنولوژی های تصویربرداری تخصصی، قلب از داخل قفسه سینه قابل مشاهده نیست ...

بهتاشِ پایتخت: حکم پیاز وسط ترشی را داشتم

اگر مخاطب جدی تئاتر باشید او را از سال ها قبل می شناسید و اگر اهل سینما هستید، درخشیدنش را در فیلم هایی مثل «لانتوری» و «کارگر ساده نیازمندیم» دیده اید و اگر نه، او را در چند سریال تلویزیونی دیده اید و امروز بهرام افشاری را بیشتر با نقش آفرینی در یکی از شخصیت های ا ...

محسنی اژه ای: هنوز مرتضوی را گیر نیاورده اند!

روزنامه خراسان در گزارشی، به جلسه پرسش وپاسخ دانشجویان با معاون اول قوه قضاییه در مشهد پرداخت.

هوای پایتخت سالم است

هوای پایتخت سالم است

به گزارش جهان نیوزبه نقل از ایسنا، حسین شهبازی افزود: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا طی امروز (۲۳ فروردین ماه) وضعیت کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق پایتخت برقرار است. با برقراری شرایط جوی ناپایدار در روز جمعه  (۲۴ فروردین ماه) برای برخی ساعات وزش باد شدید به بزر ...

سخنگوی ناجا: پلیس با صرافی های فاقد مجوز برخورد می کند

سخنگوی ناجا: پلیس با صرافی های فاقد مجوز برخورد می کند

سخنگوی نیروی انتظامی با تاکید بر برخورد با صرافی های فاقد مجوز گفت: شرط لازم برای فعالیت ارزی صرافی ها اخذ مجوز از بانک مرکزی است.

بحران امید و اعتماد، در انتظار جامعه ایران

یک جامعه شناس درباره تأثیر نوسانات ارزی اخیر بر وضعیت روانی جامعه می گوید: «وقتی جامعه از نظر روانی آسیب ببیند هر اتفاقی می تواند آثار مخرب چند برابر به بار بیاورد. در همین مسئله ارز ما شاهد هستیم که مردم به مسئولان اعتمادی نشان نمی دهند و وقتی گفته می شود که قیمت دلار ...

محبوس شدن دو کارگر در بالابر

دو کارگر افغان که در بالابر مغازه گیر کرده بودند، علی رغم تلاش آتش نشان ها به دلیل جراحات وارده فوت کردند.

رقابت تجاری ارمنستان و آذربایجان بر سر ایران

ایران در منطقه جنوب قفقاز یک بازیگر نسبتا حاشیه ای بوده است، اما هم ارمنستان و هم آذربایجان برای جذب ایران به این منطقه رقابت می کنند تا یک مزیت راهبردی به دست بیاورند. ...

مافیای آزمون ها در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اطلاع رسانی «ناقص، جهت دار و نادرست» یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی با انتشار مطلبی در توئیتر خود نوشت: در جمع کردن بساط مافیای آزمون ها بر وعده خود پایبندم ...

پست اینستاگرامی جهانگیری در مورد «سپنتا»

جماران؛ پست اینستاگرامی جهانگیری در مورد سپنتا نیکنام را منتشر کرد.

با گفتمان های ضدایرانی در آمریکا چه باید کرد؟

در سیاست خارجی آمریکا باید میان گفتمان و راهبرد تمایز قائل شد. گفتمان، پارچه ای است که راهبرد در آن پیچیده می شود تا «حق» و «موجه» جلوه نماید. راهبرد جدید ترامپ (البته اگر بتوان اسم راهبرد بر آن گذاشت) در گفتمان سنتی ایران هراسی و اسلام هراسی پیچیده شده است. ...

۳ هواپیمای ترابری روسیه، وارد سوریه شدند

منابع عراقی همزمان با فضاسازی کشورهای غربی علیه سوریه و روسیه برای اقدام نظامی، می گویند سه هواپیمای ترابری متعلق به روسیه، از آسمان عراق عبور کرده و به سوریه رفته اند. ...

ممنوعیت صید برخی از آبزیان در آب های هرمزگان

شیلات هرمزگان با توجه به فرارسیدن فصل بهار و آغاز تخم گذاری آبزیان، صید برخی از آبزیان در حال انقراض را در خلیج فارس، محدوده آب های هرمزگان ممنوع اعلام کرد. ...

شبکه ملی آموزش و پرورش راه اندازی می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه ملی آموزش و پرورش در بررسی آسیب های اجتماعی راه اندازی و در اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی می شود.

دلار، کودکی که ناپدری بالای سرش است

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی کشورمان با اشاره به تلاطم بازار ارز در ایران، ارز را به کودکی تشبیه کرد که ناپدری بالای سرش بوده و در تربیتش کم کاری شده است. ...

بیانیه ۴۳ تن از وزرا و معاونان دولت نهم و دهم در انتقاد از احمدی نژاد

جمعی از وزرا و معاونان رئیس دولت های نهم و دهم، با انتشار بیانیه ای، ضمن دعوت از محمود احمدی نژاد برای بازگشت به آرمان های امام و انقلاب، از برخی رفتارهای اخیر وی انتقاد کردند. ...

صید ماهی مرکب ۲.۵ متری در فیلیپین +تصاویر

ماهیگیر فیلیپینی موفق شد تا ماهی مرکب ۲.۵ متری را در نزدیکی ساحل «تاوی – تاوی» فیلیپین صید کند.

محل مشاهده لاشه این هواپیما را بر روی نقشه و تعداد کمی از رمز و راز

محل مشاهده لاشه هواپیما روی نقشه و چند ابهام

واقع در ارتفاع بالای چهار هزار متر; منطقه ای هنگامی که شما در رسیدن به آن شما باید یک کوهنورد بسیار با تجربه و البته به خوبی مجهز شده است. اما این هواپیما از بین رفت در این مرحله آنچه که دادگاه هر دو قله در صلیب پرواز از تهران است؟! اخبار گزارش با شناسایی لاشه هواپیمای ای‌تی‌آر در ارتفاعات دنا و مدفون شده زیر انبوه برف سنگین، تصاویری از محل حادثه منتشر شد که حکایت از فاصله بسیار کوتاه محل حادثه با فرودگاه یاسوج، یعنی مقصد دارد؛ مسافتی آنقدر کوتاه که پی بردن به آن افسوس از حادثه خونین و تلخ رقم خورده را دو چندان می‌کند. از جمله این تصاویر، عکسی هوایی ا‌ست که از نقشه‌های گوگل برداشته و در آن دو نقطه مشخص شده است؛ یکی محل حادثه در ارتفاعات «پازن پیر» و دیگری فرودگاه یاسوج در انتهای تصویر. تصویری هوایی که برخی با تکیه بر آن نوشته و گفته‌اند که اگر هواپیما چند متر بالاتر بود، می‌توانست از خطر بجهد و همه چیز تمام شود. این در حالی است که برخی با دیدن این تصویر، پای را فراتر گذاشته و تأکید کرده‌اند، دلیل پایین بودن ارتفاع هواپیما و برخوردش با کوه، مهیا شدن خلبان برای فرود بر باند فرودگاه مقصد، یاسوج بوده است. احتمالی که در کمال تعجب، برخی دلیل مخابره نشدن پیام غیرعادی از خلبان و خروج ناگهانی این پرنده از رادار را در آن یافته‌اند و توضیح می‌دهند. به این معنی که به باور ایشان، همه چیز در آسمان مهیای فرود بوده و بر اثر یک اشتباه کوچک و در حد چند متر یا چند ده متر –که احتمالا ناشی از خطای انسانی و خلبان و کمکش بوده! - هواپیما به کوه برخورد کرده است. نکته‌ای که ممکن است برخی با دیدن این تصویر، گمان کنند کاملا صحت دارد و از هم اکنون پرونده را بسته شده بدانند، در حالی که این گونه نیست. یک بار دیگر به نقشه فوق دقت کنید و به طور مشخص، راستای باند فرود را در نظر بگیرید تا دریابید که هواپیما در مسیر فرود و کاهش ارتفاع به این منظور قرار نداشته است، بلکه عمود به باند حرکت می‌کرده است. رفتاری که پیش از فرود از هیچ هواپیمایی دیده نمی‌شود، به ویژه اگر بدانید جهت ساخت باند فرود و برخاست در فرودگاه‌ها نه بر اساس سلیقه، که در نتیجه محاسباتی پیچیده و خاص طراحی و اجرا می‌شود. از جمله عوامل مؤثر در انتخاب مسیر و راستای باند، وجود موانع طبیعی مانند کوه‌های سر به فلک کشیده است که می‌تواند خطراتی برای هواپیما و سرنشینان آن به دنبال داشته باشد. عاملی که بی شک در طراحی باند مدنظر قرار می‌گیرد. این در حالی است که علاوه بر آن، هر فرودگاه مسیر‌های فرود برای هواپیما‌هایی که از مسیر‌های مختلف جغرافیایی راهی آن می‌شوند را هم با پرواز‌های کنترلی فروان بررسی و تعیین می‌کند و هر بار که خلبانی با برج مراقبت آن ارتباط می‌گیرد، این مسیر‌های از پیش تعیین شده و قرار گرفتن هواپیما یا فاصله داشتن پرنده از آن را چک، کنترل و تصحیح می‌کنند. بخشی از روند جاری فرود در هر فرودگاه که در این مورد خاص هیچ روایتی از آن منتشر نشده است. موضوعی که بر اساس آن می‌توان نتیجه گرفت، این هواپیما هنوز مهیای فرود نبوده است. نکته‌ای که از تأمل در خصوص محل حادثه هم به نظر می‌رسد، درست باشد. پس هواپیما در آن نقطه چه می‌کرده است؟ این ابهام بزرگی است که پاسخ به آن دشوار به نظر می‌رسد و تنها می‌توان چند احتمال در خصوصش بیان کرد. نخستین احتمال، تلاش خلبان برای انجام گردش و رساندن خود به مسیر فرود در باند است. احتمالی که بر اساس آن، برخورد هواپیما به کوه در ارتفاع سیزده هزارپایی عجیب جلوه می‌کند و حتی از آن فراتر، این پرسش را به وجود می‌آورد که چرا شعاع بزرگتری برای این گردش انتخاب نشده تا پرنده از شرایط بد جوی روز حادثه هم دورتر شود؟ آیا این موضوع ناشی از خطای انسانی (خدمه پروازی یا پرسنل برج مراقبت) است یا خطای ابزار‌های کنترلی موجب بروز آن شده است؟ آنچه در خصوص این احتمال ضرورت دارد بیان شود، این نکته است که بر اساس آن، پرواز تهران-یاسوج به هیچ وجه «سقوط» نکرده است، بلکه با کوه برخورد نموده است. وضعیتی که خروج ناگهانی هواپیما از رادار و مخابره نشدن هیچ گونه پیام اضطراری از پرواز پیش از آن، به تأییدش کمک می‌کند، اما نمی‌تواند مشخص کند که عامل بروز چنین خطایی کیست یا چیست؟ احتمال بعدی آن است که هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت آسمان در روز حادثه اصلا در مسیر مقرر و همیشگی خود نبوده است و به دلایل مختلف از مسیر خود دور افتاده است که اینچنین در مسیر عمود با راستای باند فرود دچار حادثه شده است. اشکالی که می‌تواند ناشی از اختلال در دستگاه‌ها و تجهیزات هواپیما، تأثیر شرایط جوی بر این پرنده و مختل شدن عملگر‌های آن، خطای خلبان یا کمک خلبان یا عواملی از این دست باشد. این احتمال در حالی مطرح است که مسئولان شرکت آسمان و برخی دیگر از مسئولان بر سلامت کامل سامانه‌ها و سیستم‌های هواپیما تأکید دارند و نقص فنی در این پرنده را رد می‌کنند. این در حالی است که برخی اطلاعات منتشر شده مانند کاهش ارتفاع هواپیما به ۱۷ هزار پا که به برج مراقبت اطلاع داده شده، مؤید این نکته است که خلبان تلاش داشته از یخ زدگی (آیسینگ) بگریزد و آن موضوع ثابت می‌کند که احتمال بروز اختلال در سامانه‌های هواپیما در بالاترین حد خود بوده است. احتمالاتی که باید منتظر ماند و دید اطلاعات جعبه سیاه هواپیما چه چیزی نشان می‌دهد و بر کدامشان و به چه میزان مهر صحه می‌زند. اتفاقی که به گفته یکی از مسئولان سابق هواپیمایی کشوری می‌تواند طی ۲۴ ساعت از یافتن جعبه سیاه رخ دهد، به شرطی که مسئولان ترجیح ندهند از اینجای ماجرا به بعد را به پشت در‌های بسته برده و به مانند اغلب مواقع، پنهان کاری پیشه کنند!