counter create hit

مطالب مرتبط:

بهتاشِ پایتخت: حکم پیاز وسط ترشی را داشتم

اگر مخاطب جدی تئاتر باشید او را از سال ها قبل می شناسید و اگر اهل سینما هستید، درخشیدنش را در فیلم هایی مثل «لانتوری» و «کارگر ساده نیازمندیم» دیده اید و اگر نه، او را در چند سریال تلویزیونی دیده اید و امروز بهرام افشاری را بیشتر با نقش آفرینی در یکی از شخصیت های ا ...

محسنی اژه ای: هنوز مرتضوی را گیر نیاورده اند!

روزنامه خراسان در گزارشی، به جلسه پرسش وپاسخ دانشجویان با معاون اول قوه قضاییه در مشهد پرداخت.

سخنگوی ناجا: پلیس با صرافی های فاقد مجوز برخورد می کند

سخنگوی ناجا: پلیس با صرافی های فاقد مجوز برخورد می کند

سخنگوی نیروی انتظامی با تاکید بر برخورد با صرافی های فاقد مجوز گفت: شرط لازم برای فعالیت ارزی صرافی ها اخذ مجوز از بانک مرکزی است.

بحران امید و اعتماد، در انتظار جامعه ایران

یک جامعه شناس درباره تأثیر نوسانات ارزی اخیر بر وضعیت روانی جامعه می گوید: «وقتی جامعه از نظر روانی آسیب ببیند هر اتفاقی می تواند آثار مخرب چند برابر به بار بیاورد. در همین مسئله ارز ما شاهد هستیم که مردم به مسئولان اعتمادی نشان نمی دهند و وقتی گفته می شود که قیمت دلار ...

محبوس شدن دو کارگر در بالابر

دو کارگر افغان که در بالابر مغازه گیر کرده بودند، علی رغم تلاش آتش نشان ها به دلیل جراحات وارده فوت کردند.

رقابت تجاری ارمنستان و آذربایجان بر سر ایران

ایران در منطقه جنوب قفقاز یک بازیگر نسبتا حاشیه ای بوده است، اما هم ارمنستان و هم آذربایجان برای جذب ایران به این منطقه رقابت می کنند تا یک مزیت راهبردی به دست بیاورند. ...

مافیای آزمون ها در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اطلاع رسانی «ناقص، جهت دار و نادرست» یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی با انتشار مطلبی در توئیتر خود نوشت: در جمع کردن بساط مافیای آزمون ها بر وعده خود پایبندم ...

پست اینستاگرامی جهانگیری در مورد «سپنتا»

جماران؛ پست اینستاگرامی جهانگیری در مورد سپنتا نیکنام را منتشر کرد.

با گفتمان های ضدایرانی در آمریکا چه باید کرد؟

در سیاست خارجی آمریکا باید میان گفتمان و راهبرد تمایز قائل شد. گفتمان، پارچه ای است که راهبرد در آن پیچیده می شود تا «حق» و «موجه» جلوه نماید. راهبرد جدید ترامپ (البته اگر بتوان اسم راهبرد بر آن گذاشت) در گفتمان سنتی ایران هراسی و اسلام هراسی پیچیده شده است. ...

۳ هواپیمای ترابری روسیه، وارد سوریه شدند

منابع عراقی همزمان با فضاسازی کشورهای غربی علیه سوریه و روسیه برای اقدام نظامی، می گویند سه هواپیمای ترابری متعلق به روسیه، از آسمان عراق عبور کرده و به سوریه رفته اند. ...

ممنوعیت صید برخی از آبزیان در آب های هرمزگان

شیلات هرمزگان با توجه به فرارسیدن فصل بهار و آغاز تخم گذاری آبزیان، صید برخی از آبزیان در حال انقراض را در خلیج فارس، محدوده آب های هرمزگان ممنوع اعلام کرد. ...

شبکه ملی آموزش و پرورش راه اندازی می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه ملی آموزش و پرورش در بررسی آسیب های اجتماعی راه اندازی و در اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی می شود.

دلار، کودکی که ناپدری بالای سرش است

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی کشورمان با اشاره به تلاطم بازار ارز در ایران، ارز را به کودکی تشبیه کرد که ناپدری بالای سرش بوده و در تربیتش کم کاری شده است. ...

بیانیه ۴۳ تن از وزرا و معاونان دولت نهم و دهم در انتقاد از احمدی نژاد

جمعی از وزرا و معاونان رئیس دولت های نهم و دهم، با انتشار بیانیه ای، ضمن دعوت از محمود احمدی نژاد برای بازگشت به آرمان های امام و انقلاب، از برخی رفتارهای اخیر وی انتقاد کردند. ...

صید ماهی مرکب ۲.۵ متری در فیلیپین +تصاویر

ماهیگیر فیلیپینی موفق شد تا ماهی مرکب ۲.۵ متری را در نزدیکی ساحل «تاوی – تاوی» فیلیپین صید کند.

این طرح در حال حاضر برنامه ریزی شده

طرح فعلا بی طرح

طرح جدید ترافیک رسیده شهرداری تهران در آستانه اجرا با یک مرد به نمایندگی از این کمیسیون مطابق با فرماندار تهران در مقایسه با ارزش است. به شورای شهر تهران یک بار دیگر. همچنین محسن هاشمی رفسنجانی به شوراي شهر تهران گفت: هیچ نامهای از طرف فرمانداري تهران به مجلس در مناطق شهری است ارائه شده به کمیته حمل و نقل در شورا او همچنین گفت که "اگر مردم در مورد هرگز در شورا قابل توجهی اصلاحات اما رد این طرح در منطقه در واقع رد این حکم از سوی شورای عالی ترافیک".   اگر چه طرح ترافیک جدید در بالای ترافیک و حضور بسیاری از مناقصه: بررسی و ایستاده اختیاری تهران تایید شده است. اما ظاهرا سعی کنید: نظرسنجی بسیار لذت ببرید در اجرای این طرح است. دیروز پسر آرام و معاون فرمانداري تهران را رد کرد و پیش نویس یک قانون در خط رمز عبور جدید شهرداری کمیته انطباق فرماندار تهران گفت: قیمت ارسالشده در شوراي شهر تهران است که طرح جدید ترافیک شهرداری تهران قانونی اعتراض وجود دارد: "برخی از مواد طرح ترافیک بازی های جدید قانونی است. بر این اساس این طرح کمیته انطباق فرماندار تهران را رد کرده است که شوراي شهر تهران در پاسخ." او در مصاحبه با "باشگاه خبرنگاران جوان" نیز گفت که اگر شهرداری اصرار بر اجرای قانون از خط ترافیک. موضوع اختلاف است که: "یکی از مهم ترین عناصر که فرماندار بازداشت است اين است كه مصوبه طرح ترافيك جديد با قانون مغايرت دارد و مخالف با سياست‌های ابلاغی دولت است.»   محمد قانبیلی، عضو کمیته انطباق فرمانداری هم ديروز با اعلام اينكه «باید شورای حل اختلاف در مورد طرح جدید ترافیک نظر دهد» گفته است كه بعضی از مواردی که در این طرح آمده است با قانون مغایرت دارد و اجحاف در حق مردم است و باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. او البته به‌ طور دقيق درباره ايرادات طرح حرفی نزده اما در گزارشي كه «فارس» منتشر کرده، از ايراد قانوني به ٦ بند از ٩ بند طرح ترافیک سخن به میان آمده است.   همين حرف‌ها كافي بود كه بعضي کانال‌های خبری خيلي زود از لغو زودهنگام طرح ترافيك شهرداري تهران خبر دهند؛ طرحي كه شكل ديگري از آن در كشوي ميز مديران شهردار گذشته بود اما با توجه به احتمال به وجود آوردن حاشيه‌ها طرح اجرا نشد. با ورود محسن پورسيد آقايي به معاونت حمل‌ونقل ترافيك اين طرح بعد از ٣ ماه مطالعه به شكل ديگري به شوراي عالي ترافيك ارایه شد؛ طرحي كه معابر تهران را به ٣ «زون» اساسي تقسيم كرده بود اما اعضاي شوراي عالي ترافيك و به ويژه پليس راهور با اجراي آن موافق نبودند؛ بنابراين با اعمال نظر خود طرح را به شكل ديگري تغيير دادند و زون‌ها حذف شد، شيوه پرداخت عوارض تغيير يافت، بعضي از سهميه‌هاي طرح ترافيك حذف يا قيمت ٥٠درصدي براي آنها در نظر گرفته شد و سقف آن هم از ١١٨‌هزار خودرو در روز به ١٠٣‌هزار رسيد. بعد هم اعضا در شوراي شهر مصوبه تعيين نرخ عوارض را به تصويب رساند كه ١٣‌هزار و ٤٠٠ تومان حداقل و ٣٦‌هزار تومان حداكثر آن در روز است.   اعضا بي‌خبر از نامه فرمانداري نامه فرمانداري تهران البته هنوز به دست اعضاي شوراي شهر نرسيده است بنابراين در دستور جلسه روز يكشنبه هم هيچ اثري از بررسي اعتراض فرمانداري نيست. محسن‌ هاشمي رفسنجاني، رئيس شوراي شهر تهران هم  از رد مصوبه طرح ترافيك اظهار بي‌اطلاعي كرد: «نامه تا الان به دست من نرسيده است، من هم اخبار آن را از طريق رسانه‌ها شنيدم. اول بايد نامه به دست من برسد بعد درباره آن نظر بدهم.»   محمد عليخاني، رئيس كميسيون حمل‌ونقل شورا هم اگر چه اطلاعي از اين نامه نداشت اما گفت: «فرمانداري نمي تواند بگويد طرح اجرا مي‌شود يا نه بلكه اشكالات و مغايرت با قانون اساسي و شرع را به ما اعلام مي‌كند تا اگر شورا تشخيص دهد كه اشكال وارد است، آن را رفع كند.»   پليس راهور از ابتدا با اجراي اين طرح مخالف بود. سردار رحیمی، رئیس‌پلیس پایتخت گفته بود که این طرح خام است و پلیس با آن مخالف است. سرهنگ مهماندار، رئيس‌پليس راهور تهران هم گفته بود تا زمانی که شهرداری تهران زیرساخت‌های طرح ترافیک جدید مانند دوربین‌های خروجی را نصب نکند، این طرح قابل‌ اجرا نیست و کارت‌های طرح ترافیک ‌سال ٩٦ در‌ سال ٩٧ هم اعتبار خواهد داشت؛ اما عليخاني در توضيح مخالفت پليس راهور توضيح داد: «پليس راهور عضو شوراي عالي ترافيك است و با رأي همين اعضا طرح تصويب شده است اما حرفي كه درباره زيرساخت‌ها زده شده، درست است. براي تكميل زيرساخت‌ها هم فقط به دوربين‌هاي خروج محدوده طرح نياز است. حالا طرح در شوراي عالي ترافيك تصويب شده است و معاونت حمل‌ونقل ترافيك هم گفته كه در حال بررسي و تجهيز معابر خروجي به دوربين‌هاست و احتمالا در تعطيلات فروردين دوربين‌ها كاشته مي‌شود. بنابراين، اين طرح در ارديبهشت ٩٧ اجرا خواهد شد.» او معتقد است كه اگر ايراد فرمانداري به كل طرح باشد درواقع ايراد به روساي خودشان برمي‌گردد؛ چون نماينده پليس، فرمانداري، دادستاني و شوراي عالي استان‌ها در آن حضور داشته‌اند: «اگر اين اعتراض به دست شورا برسد احتمالا در هفته‌هاي آينده درباره تغيير رقم‌ها تصميم خواهيم گرفت.»   اعتراض‌هاي صنفي به طرح ترافيك طرح ترافيكي جديد شهرداري كه مطرح شد به جز مخالفت‌هاي گاه و بيگاه پليس و حتي نمايندگان مجلس مورد اعتراض اصناف مختلف ازجمله پزشكان و خبرنگاران قرار گفت. جامعه پزشكي كه در سال‌هاي گذشته هم به كاهش سهميه‌هايشان معترض بودند اين‌بار هم به حذف سهميه‌هايشان اعتراض كردند. هفته اول بهمن‌ماه، دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به شهردار تهران خواستار تمهیدات و تسهیلات لازم برای امکان حضور کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در محدوده طرح ترافیک شد اما جز آن خبرنگاران كه تا‌ سال جاري سهميه‌هاي ورود به محدوده طرح داشتند هم حالا با طرح جديد تنها ٣درصدشان و با تشخيص شهرداري تهران مشمول تخفيف ٥٠درصدي مي‌شدند. ديروز انجمن صنفي روزنامه نگاران استان تهران هم درباره طرح جديد ترافيک اطلاعيه‌اي صادر كرد. در اين اطلاعيه آمده است كه محدودسازی طرح ترافیک برای خبرنگاران، اطلاع‌رسانی شفاف را  خدشه‌دار می‌کند: «اجازه تردد روزنامه‌نگاران در محدوده طرح ترافیک، برای انجام‌وظیفه حرفه‌ای آنها، امری ضروری است. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، اختصاص طرح ترافیک به روزنامه‌نگاران، طبق رویه گذشته را، حق طبیعی آنان دانسته و تصمیم‌گیری غیرشفاف و با حضور افراد غیرمرتبط با حرفه خود را مغایر این حقوق می‌داند. ‎انجمن اعتقاد دارد؛ اگر شیوه توزیع مجوز ورود به طرح ترافیک تاکنون مناسب نبوده یا در مواردی به سوءاستفاده آمیخته است، راهکار جایگزین نباید موجب نادیده‌گرفتن این حق باشد، بلکه باید برای حذف کاستی‌ها و ضعف‌های موجود تدابیر مناسب، همچون ایجاد شفافیت و انتشار اسامی افراد مشمول این سهمیه اتخاذ کرد. از این‌رو، این انجمن به‌عنوان نهاد صنفی روزنامه‌نگاری تهران، آمادگی خود را برای تعامل با شهرداری تهران جهت چاره‌اندیشی مناسب اعلام می‌دارد.»   ‎حالا رئيس كميسيون حمل‌ونقل شوراي شهر تهران هم معتقد است كه شهرداري بايد رعايت اصنافي كه به مجوز طرح نياز دارند را هم بكند و اصناف هم حق دارند در اين‌باره اعتراض كنند: «طبيعي است، طرحي كه ٣٠‌سال اجرا شده است، لغو آن اعتراضاتي به همراه داشته باشد و آنها هم حق دارند اعتراض كنند. ما هم نمي‌گويیم ١٠٠‌درصد بي‌ايراد است و ما خودمان هم به آن نقد داريم. ما البته تا جايي كه توانستيم، پيشنهاد شوراي ترافيك را تعديل كرديم و تخفيف‌هايي براي جانبازان و خبرنگاران درنظر گرفتيم.» عليخاني اين را هم گفت كه شهرداري بايد با برخي اقشار كه مرتبط با طرح ترفيك هستند، تعامل بيشتري كند و آنها بايد واقعيت‌ها را ببينند. نمي‌شود چشم‌ها را بست و تحكمي برخورد كرد: «برخي مديران ما نمي‌دانند چطور طرح را توضيح دهند و مردم را اقناع كنند دستوري حرف مي‌زنند و روشي كه جواب نمي‌دهد.»   محمد عليخاني درباره تغييرات طرح جديد ترافيك تهران در شوراي ترافيك هم گفت كه طرح نسبت به طرح گذشته تغيير چنداني ندارد و فقط شيوه پرداخت تغيير يافته است: «معتقد بوديم كه شهر بايد زون‌بندي شود و گسترده بيشتري را در بر بگيرد تا عوارض به ‌صورت يكپارچه از همه مردم گرفته شود، كم و پايدار باشد، چون امروز ديگر ترافيك و آلودگي هوا محدود به محدوده طرح ترافيك نيست و ما در همه معابر شهر تهران با اين معضلات روبه‌رو هستيم، اما شوراي‌عالي ترافيك طرح را تغيير داد درحالي كه همه در اين شورا عضويت دارند، جز اعضاي شورا و اين يعني مردم در شوراي‌عالي ترافيك نماينده ندارند.» به گفته او، پليس راهور درباره طرح اوليه شهرداري نظراتي داشت كه سرانجام هم بيشتر آن را اعمال كرد و در واقع امضاي پليس راهور را دارد: «بنابراين ايراد به قيمت‌ها به شورا مرتبط است اما ايراد به طرح به عهده ما نيست. البته از نظر رئيس كميسيون حمل‌ونقل شوراي شهر تهران طرح جديد ترافيكي اگر چه كامل نيست اما حركتي رو به جلو است و از طرح قبلي بهتر است: «يكي از نكات مثبت طرح جايگزيني تشويق به جاي تنبيه است، يعني ما براي افرادي كه معاينه برتر يا خودروي هيبريدي داشته باشند يا در ساعات غيرپيك تردد كنند، تخفيف درنظر گرفته‌ايم كه اين موضوع در همه جاي دنيا هم مرسوم است.» هيچ‌كس نمي‌داند    با طرح جديد چه اتفاقي خواهد افتاد از زماني كه زمزمه‌هاي اين طرح شروع شد، خيلي‌ها گفتند كه طرح جديد در واقع پشتوانه مطالعاتي شهرداري گذشته دارد اما عليخاني در اين‌باره هم می‌گوید: «طرحي شبيه به اين در شهرداري گذشته هم بود اما آقاي قاليباف به علت حساسيت‌هايي كه امكان داشت در زمان انتخابات براي او به وجود بياورد، آن را اجرا نكرد. مديران شهري جديد هم اين طرح را با سه‌ماه مطالعه بدون پيوست‌هاي ترافيكي، اقتصادي و اجتماعي به شوراي ترافيك بردند و در واقع مطالعه‌اي براي آن انجام نشده است.» رئيس كميسيون حمل‌ونقل شورا اين را هم می‌گوید كه هر قدر گفتيم مطالعات اين طرح را ارایه دهند اما مطالعه‌اي به دست ما نرسيد: «ما هم نمي‌دانيم درصورت اجراي اين طرح چه اتفاقي براي تهران خواهد افتاد اما به ‌هرحال اگر هم اشكالي داشته باشد، در نرم‌افزار‌ها قابل ‌رفع است و حكم خدا نيست كه نتوان آن را تغيير داد.»     shahrvand-newspape​r.‎​ir امتیازدهی به محتوی 5 1 50% با این خبر موافقمبا این خبر مخالفم