counter create hit
مطالب مرتبط:
خرس بلورین بهترین فیلم کودک جشنواره برلین

خرس بلورین بهترین فیلم کودک جشنواره برلین

خبرگزاری ایسنا: فیلم سیاه و سفید «فورتونا» به کارگردانی «جرمینال رو» که روایتگر داستان یک دختر پناهنده اهل اتیوپی است که در یک صومعه پناه می‌گیرد، از سوی هیئت داوران بخش نسل جشنواره فیلم برلین به عنوان برنده جایزه خرس بلورین بهترین فیلم کودک و نوجوان این رویداد سینما ...

مستند «شناسای سخن» آماده نمایش شد

مستند «شناسای سخن» آماده نمایش شد

مستند پرتره «شناسای سخن» درباره‌ زندگی دکتر حسن انوری، از تول ...

ضرورت آشنایی دانشجویان با امور فیلم سازی در جشنواره سیمرغ/آثار به نمایش گذاشته شوند

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، محمود رحمانی؛ مستندساز و عضو هیات انتخاب و داوری دوره گذشته جشنواره بین المللی سیمرغ درباره لزوم برگزاری این جشنواره افزود: جشنو ...

اولین قسمت از مستند سیاسی «بدون مرز» روانه آنتن شبکه دو می شود

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شبکه دو، مستند «بدون مرز» با تمرکز بر سیاست خارجی تولید شده و محور اصلی آن گفت و گو با شخصیت‌ها و سیاستمداران جهان است. این برنامه در دو بخش ارائه می‌شود که بخش اول آن به معرفی موضوع اختصاص دار ...

آخرین وضعیت جمشید مشایخی + عکس

آخرین وضعیت جمشید مشایخی + عکس

پسر جمشید مشایخی با تاکید بر اینکه جمشید مشایخی خانه‌نشین نشده است، گفت: دوران نقاهت ایشان به خاطر شدت بیماری‌ و کهولت سن طولانی شده اما خوشبختانه حال عمومی‌شان بهتر است. به گزاش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سام مشایخی پسر جمشید مشایخی  درباره حال عم ...

درگیری مأموران با گزارشگر ۹۰ در ورزشگاه غدیر

به گزارش وانانیوز،  هنگامی که ووریا غفوری قصد عبور از میکسدزون ورزشگاه غدیر اهواز را داشت گزارشگر برنامه ۹۰ قصد داشت از وی مصاحبه بگیرد اما در این لحظه یکی از مأموران به گزارشگر برنامه ۹۰ اعتراض کرد و اجازه این کار را به ا ...

۱۴ لحظه بزرگ زندگی فوتبالی مسی از زبان خود او +عکس و فیلم

۱۴ لحظه بزرگ زندگی فوتبالی مسی از زبان خود او +عکس و فیلم

سرویس ورزش مشرق- لیونل مسی در دیدار دور رفت مرحله یک هشتم نهایی در مقابل چلسی در استمفورد بریج لندن توانست با گلی بسیار کلیدی، شرایط را برای تیم انگلیسی برای دیدار برگشت ...

زلزله کرمانشاه فیلم می شود/ فیلمبرداری در مناطق زلزله زده

رضا مقصودی کارگردان فیلم سینمایی «خجالت نکش» که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش گذاشته شد، درباره این اثر به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر ما مشغول انجام یک سری تغییرات بسیار کوچک روی این اثر برای اکران عمومی هستیم با این حال این فیلم با همان زمان ...

حسن ندافی مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسئولیت را فاضل نظری مدیرعامل کانون با صدور حکمی به ندافی واگذار کرده و از او خواسته است برای تحقق هدف‌ محوری کانون یعنی شکوفایی استعدادها و پرورش ذوق و خلاقیت ...

ارائه گزارش تدوین قوانین فضای مجازی به مراجع عظام تقلید

محمدجواد آذری جهرمی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: همزمان با تحولات دنیای دیجیتال نیازمند تدوین یا به روزرسانی برخی قوانین هستیم. وی گفت: از سوی دیگر انطباق این قوانین با ‎فقه اسلامی در کشور ما یک ضرورت قانونی است. وزیر ارتباطات تاکید کرد: در ا ...

اعلام برنامه امتحانات نهایی خرداد ۹۷دانش  آموزان

اعلام برنامه امتحانات نهایی خرداد ۹۷دانش آموزان

به گزارش جهان نیوز، برنامه امتحانات نهایی کلیه رشته های تحصیلی دوره های متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و پیش دانشگاهی خرداد ماه سال ۱۳۹۷ توسط مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش اعلام شد. برنامه کامل امتحانات نهایی را از اینجا دانلود کنید. منبع:ایس ...

استوری چهره ها در اینستاگرام (۱۹۳)

استوری اینستاگرام چهره ها-193 را در ادامه خواهید دید. نوشته استوری چهره ها در اینستاگرام (۱۹۳) اولین بار در فرهنگی پدیدار شد.

تمایل ناشران به چاپ کتاب ترجمه کودک به دلیل سهولت دسترسی است

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع افزایش رغبت ناشران آموزشی و کمک آموزشی به انتشار ادبیات کودک و نوجوان و بررسی دلایل آن با حضور محمدحسین متولی ناشر کتاب های آموزشی و کودک از آنتن رادیو گفتگو ...

آخرین نشست «آیین آواز» در سال ۹۶ برگزار می شود

آخرین نشست «آیین آواز» در سال ۹۶ برگزار می شود

نوزدهمین نشست« آیین آواز» از ساعت ۱۸ سه شنبه ۸ اسفند در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود؛ این آخرین برنامه از سلسله نشست های ماهانه آیین آواز در سال ۹۶ خواهد بود. در این نشست تخصصی که کانون موسیقی ارسباران مبدع و برگزار کننده آن است به مانند برنام ...

بازهم صحنه هایی وحشتناک از ضرب و شتم داور در فوتبال ایران ؛ این بار به سبک هواداران ملوان!

از هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور دیدار تیم های ملوان بندرانزلی و نفت مسجد سلیمان امروز (یکشنبه) در حالی با نتیجه یک – یک به پایان رسید که تیم ملوان تا ثانیه های پایانی از حریف خود پیش بود، اما محمد حسین زاهدی فرد داور مسابقه در دقیقه ۹ ...

قانون بی‌اعتبار شده‌ی سینمای نفتی/ در آستانه اکران مهم عید، یک تهیه‌کننده، شبانه در شورای صنفی نمایش را

قانون بی‌اعتبار شده‌ی سینمای نفتی/ در آستانه اکران مهم عید، یک تهیه‌کننده، شبانه در شورای صنفی نمایش را "گل گرفت"!/ ویدیو را ببینید

کافه‌سینما | قانون بی‌اعتبار شده‌ی سینمای نفتی/ در آستانه اکران مهم عید، یک تهیه‌کننده، شبانه در شورای صنفی نمایش را "گل گرفت"!/ ویدیو را ببینید

«تی کی تا کا» آتیلا پسیانی در آلمان

آتیلا پسیانی نمایش «تیکی‌تاکا» را در آلمان به صحنه می‌برد.به گزارش ایسنا،  نمایش «تی کی‌ تا کا» که حدود 6 سال قبل در تهران به اجرای عمومی رسید، قرار است چند روز دیگر (20 مارس، 10 اسفند) در جشن ...

فضای مجازی انسان تنها

فضای مجازی انسان ها را تنها کرده

به گزارش اخبار جهان, فضا, مجازی, تماس انسان با آن مشکل این است که مردم بدون این که به چند دلیل. حضور یک مخل واحد مهم است که آذربایجان و نگرانی است. به مناسبت نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: وحدت شهرستان, شبکه 'من انجام داده ایم که در ادامه خواندن. معمولا افراد جوان در صنعت فیلم به کانال دانشگاه یک فضای علمی هنر در سینما می شوند به آثار هنر و تجربه ای و جشنواره ای تمایل دارند، اما به نظرم شما چه در سینما و چه در تلویزیون کارهای متفاوت و داستان گویی می سازید، این تفاوت در شیوه کار به چه دلیلی است؟ در درجه اول از شما ممنونم که به این نکته توجه کردید. علاقه اصلی من ادبیات داستانی است و در عین حال هر وقت می خواهم فیلم بسازم قطعا موضوعی درگیرم کرده که در نهایت مرا به این نتیجه می رساند که باید راجع به آن فیلم بسازم. در عین حال البته فیلم خودم را می سازم، نه این که بخواهم موفقیت های دیگران را تکرار کنم. من اگر فیلم می سازم به خاطر ذات قصه گفتن است، حالا این که در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی موفق می شود یا نه داستان های بعدی است. اساسا فکر می کنم خیلی از فیلمسازان کنونی ما در فیلمسازی بیشتر دنبال این هستند که از خودشان یک برند بسازند. به عبارت دیگر خودشان جلوتر از فیلمشان می ایستند، اما من در فیلمسازی به این فکر می کنم فیلمی بسازم که بتوانم از آن دفاع کنم و پای آن بایستم. فضا و فرم «جشن دلتنگی» ربطی به فیلم قبلی تان «اروند» ندارد. چطور شد بعد از یک فیلم ملی ـ میهنی سراغ فیلمی اجتماعی و درام رفتید؟ چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد، روابط سالم انسانی فارغ از هرگونه بینش سیاسی و بینش مذهبی است. این مساله نه تنها در ساخت جشن دلتنگی، بلکه در ساخت اروند و حتی دیگر آثارم هم وجود دارد. جشن دلتنگی و اروند، گرچه فضایی مغایر با هم دارند، اما در بینش و تفکر کاملا شبیه هم هستند. جشن دلتنگی از دغدغه شخصی من که ارتباط آدم ها با یکدیگر است، می آید. به نظرم در دنیای امروز فضای مجازی به قدری زندگی انسان ها را گرفته که دیگر وقت ارتباط رو در رو را با هم ندارند و صرفا به پیامک دادن به هم بسنده می کنند که قطعا این رویه زندگی در دراز مدت برای انسان ها خطرناک است. چون آدمیزاد موجودی اجتماعی است که در روزگار فعلی با استفاده نادرست از این فضاهای مجازی دچار تنهایی شده. جشن دلتنگی با این دغدغه نوشته و ساخته شد. پس روابط انسان با فضای مجازی را نقد کردید؟ ما تنها در متن و اجرای داستان یک آیینه جلوی مخاطب گرفته ایم و مخاطب می تواند وضعیت زندگی خودش را در آن ببیند. بنابراین ممکن است خودش، خود را نقد و قضاوت کند، اما من به عنوان فیلمساز این کار را نکردم. نکته مثبت آثار شما این است که برخلاف جریان فعلی فیلم های اجتماعی، فیلم های شما همیشه قهرمان دارد و این موضوعی است که در سینمای مان کم داریم! ببینید از آنجا که جشن دلتنگی دارای چهار روایت متقاطع است، نمی توان گفت از اول تا آخر فیلم یک قهرمان دارد؛ چون در واقع هر کدام از این روایت ها قهرمان های خودش را دارد. من و همسرم (مونا سرتوه) فیلمنامه این کار را نوشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم اگر قرار است آیینه ای روبه روی مخاطب بگذاریم، بهتر است آیینه ای باشد تا فراگیری گسترده تری داشته باشد و آدم های بیشتری بتوانند با آن همذات پنداری کنند. به همین دلیل تعداد روایت خود را از یک به چهار رساندیم تا طبقات اجتماعی بیشتری را در فیلم بگنجانیم تا مخاطب بتواند خود را در یکی از این روایت ها پیدا کند. نحوه انتخاب بازیگران به چه صورت بود؟ هر زمان با همسرم نگارش فیلمنامه ای را آغاز می کنیم تصوراتی راجع به آدم ها داریم. خوشبختانه آدم هایی که در نهایت برای این فیلم انتخاب کردیم به تصورات مان خیلی نزدیک بودند و الان وقتی نتیجه کار را می بینم احساس می کنم برای هیچ یک از نقش هایم نمی توانستم آدم های بهتری را انتخاب کنم. در جشن دلتنگی هر کسی در جای خودش خیلی خوب بازی می کند. شما حتی در فیلم هایی که رگه های تلخ و احساسی هم دارد باز هم امید را فراموش نمی کنید و مخاطب را به طور مطلق تلخ و ناراحت از سالن روانه بیرون نمی کنید. این کار دلیل خاصی دارد؟ جوان تر که بودم قصه هایی تلخ تر داشتم، اما الان احساس می کنم یک اتفاق را باید از جهات مختلف دید و این نگاه چندوجهی هم فضاهای روشن را به ما نشان می دهد و هم تاریک را. من خودم در زندگی آدمی هستم که هر اتفاقی برایم می افتد می گویم «الخیر فی ما وقع». به این خاطر که فکر می کنم آنقدر بزرگ و توانا نیستم که پشت اتفاقات تلخ را ببینم و شاید همین نگاه به کارهایم هم سرایت کرده است. در جشن دلتنگی همان طور که گفتم چهار روایت داریم که هر کدام به فراخور موضوع شان شیرین و گاه تلخ تمام می شوند. تغییر و تحولات جشنواره فجر امسال را چطور ارزیابی می کنید؟ قطعا من به اندازه دبیر جشنواره به فضای کلی جشنواره اشراف ندارم و نمی دانم ایشان بر چه اساس چنین تصمیماتی را گرفتند، اما اگر من تصمیم گیرنده بودم بخش فیلم اولی ها (نگاه نو) را حذف نمی کردم. چون در این صورت است که یک سری استعداد جوان خودشان را به سینما معرفی می کنند و این خیلی خوب است. در عین حال احساس می کنم جشنواره فجر بعد از این همه سال که از برگزاری اش می گذرد باید به ثباتی رسیده باشد که سیاستی کلی را برای جشنواره طراحی کند. این که هر سال دبیری با یک سری سیاست جدید پا به این میدان می گذارد چندان جالب نیست. پس به نظرتان حضور یک دبیر برای دوره های مختلف جشنواره فجر می تواند جشنواره را به ساختاری ثابت برساند؟ بله، حضور یک دبیر ثابت یا حداقل حضور یک شورای سیاستگذاری ثابت که هر سال قوانین جدیدی در جشنواره به اجرا درنیاید. من البته به عنوان یکی از فیلمسازانی که در این جشنواره حضور دارم به نظرات دبیر جشنواره و باقی تصمیم گیرندگان احترام می گذارم. چون قطعا آنها چیزهایی می دانند که من در جریان آن نیستم. منبع:جام جم